• img-book

    דרמה משפחתית, המתרחשת ב-1942 ומספרת על שני נערים יהודיים, הנשלחים בעל כורחם, לאחר מות אמם, לבית סבתם ביונקרס, ניו-יורק. שם הם מתוודעים ולומדים לחיות במשפחה מטורפת וססגונית.

    הסבתא היא זקנה רודנית, נכה, שונאת ילדים ורעש, המנהלת חנות ממתקים ומאלצת את נכדיה לעבוד בפרך בתנאי משמעת חמורים. בביתה גרה גם אחת מבנותיה – הדודה בלה, אשה ילדותית וטובת לב, הסובלת מפיגור שכלי קל ושובה את לב הילדים. היא מקווה לעזוב את הבית ולהקים מסעדה עם החבר שלה. וישנו גם הדוד, לואי הגנב- הכבשה השחורה של המשפחה וישנה עוד דודה הסובלת מפחדי ילדות…. בקיצור, משפחה משונה!

  • img-book

    שם הקורבן נבות, שם הגבירה איזבל, שם השליט אחאב, הידיים אותן ידיים מקדמת דנא ועד היום, ה"לכלוך" אותו "לכלוך" ואין חדש תחת השמש.
    והיתר הלא הם כתובים בידי יעקב שבתאי בראיית נולד, בהומור עוקצני עד רצחני, כשהם מוצגים על במת תיאטרון גשר.

    אוכלים מאת: יעקב שבתאי
    גשר, 1999
     
  • img-book

    מחזה ישראלי מקורי על שלושה חברים :
    מיקי עמי וקריץ שראשית חברותם החלה במלחמת יום כיפור באיסמעיליה ונמשכת עד לרגע זה בו מתרחשת העלילה.

    מיקי – גניקולוג מצליח, עמי – עיתונאי מבוקש, וקריץ – ידו בכל, מחפש עדיין את עצמו והופך להיות לנטל על שני חבריו.

    הקשר המשולש ביניהם נבנה על בסיס חברותם האמיצה בעת שרותם הצבאי בשנת 1973 במלחמת יום כיפור במהלך הקרב על איסמעיליה (שנכבשה על ידינו והוחזרה בשנת 1977 למצרים) במסגרת חוזה השלום עימם.

    בחברות רבת שנים זו נוצרים סדקים על רקע סיפורי בגידה ביניהם ובין בנות זוגם והיא עולה על שרטון.

    איסמעיליה מאת: הלל מיטלפונקט
    בית ליסין, 2002
     
  • img-book

    בלילה אפלולי, בראשית חודש נובמבר 1823, יושב אנטוניו סליירי הקשיש בחדרו המאובק ועורך בפני קהל הצופים וידוי. במסגרתו, הוא מעלה מנבכי זכרונו הקודח את פרשת חייו ויחסיו המורכבים עם המלחין הדגול וולפגנג אמדיאוס מוצרט, כפי שהתרחשה בחצר ההאבסבורגית התככנית של הקיסרות האוסטרית, כ – 40 שנה קודם לכן, בשנת 1781.   המחזאי פיטר שאפר, הימר על העימות בין הגאונות לבינוניות, ותוך הסתמכות על עדויות נסיבתיות רקם עלילה דרמטית עוצרת נשימה : אנטוניו סליירי, מלחין החצר של הקיסר האוסטרי יוסף השני, אדם דתי ומוסרי שהתמסר לאלוהיו אך ורק להגשים את משאלתו היחידה – להיות למוסיקאי דגול – פוגש את ילד הפלא, וולפגנג אמדיאוס מוצארט, גדול המוסיקאים של כל הזמנים, בהגיעו אל חצר הקיסר, ורואה בו את התגלמות קולו של אלוהים.   אלא, מוצרט נעדר תכונות אציליות, ונוהג בהבל רוח ובחוסר דרך ארץ וכאן טמון יסוד הטרגדיה בחייו של סליירי ; בהבינו כי אין קשר בין מעלות ומידות טובות לבין מנת הכישרון שקוצב האל, מתעמת סליירי עם הריקנות הפוקדת אדם בעת שהוא חדל להאמין בעולם של צדק, המתנהל עפ"י תכנית אלוהית.   טעון שנאה, קנאה ומרירות יוצא סליירי למאבק באלוהיו באמצעות הריסתו של בחיר יצוריו עלי אדמות – הלא הוא אמדיאוס מוצרט – מאבק המביא את השניים למפגש הטראגי עם אובדן שפיות הדעת, רצח ומעשה התאבדות.

    אמדאוס מאת: פיטר שאפר
    הבימה, 1994
     
  • img-book

    אסתר המלכה היה מחזה המקורי האחרון שאלתרמן כתב עבור התאטרון הקאמרי וגם המחזה האחרון שלו שהוצג. נחת העבודה של אלתרמן היתה שסיפור המגילה ידוע לכול ואין צורך להציג את כולו. הוא מיעט איפוא לספר את עלילת הסיפור המקראי כסדרו וכלשונו, שינה את מרכזיותן של הנפשות הידועות מן המגילה וגם את אופיין והוסיף נפשות פועלות חדשות. המחזה שכתב הוא יצירה חדשה ששורשיה אמנן נעוצים במגילה המקראית, אך גם במדרשים ובמסורת הפורים-שפיל, ועל דרך המקובל בפורים-שפיל יש לה מהלכים אקטואליים גם בהווה של היוצר.

    אסתר המלכה מאת: נתן אלתרמן
    הקאמרי, 1966
     
  • img-book

    חברותם רבת השנים של שני זוגות נשואים עומדת במבחן, כאשר אחד הזוגות מגיע למסקנה שהנישואים שלהם לא
    ממש מוצלחים ועומדים בפני משבר גדול.
    שאלות אוניברסליות על זוגיות, פרידה, נישואין ובגידה נידונות באופן משעשע וכואב.

  • img-book

    המלך הוא עירום!" כך מסתיימת האגדה של אנדרסן, ומכאן מתחיל המחזה של נסים אלוני, שעוקב אחרי הנער שצעק  ועל הסתאבותו עד שהוא עצמו הופך להיות המלך העירום החדש. כל זה מתרחש בארץ רחוקה-רחוקה, מלאה פוליטיקאים חצי מטורפים, עסקנים, תככנים, אמנים רודפי תהילה, אנשי עסקים חסרי מצפון, והמון אזרחים שרצים מאופנה לאופנה – בקיצור, ארץ בכלל לא דומה לארצנו. מחזה מצחיק וגרוטסקי ולא נורא אופטימי.

    בגדי המלך מאת: נסים אלוני
    הבימה, 1961
     
  • img-book

    "המלך הוא עירום!" כך מסתיימת האגדה של אנדרסן, ומכאן מתחיל המחזה של נסים אלוני, שעוקב אחרי הנער שצעק  ועל הסתאבותו עד שהוא עצמו הופך להיות המלך העירום החדש. כל זה מתרחש בארץ רחוקה-רחוקה, מלאה פוליטיקאים חצי מטורפים, עסקנים, תככנים, אמנים רודפי תהילה, אנשי עסקים חסרי מצפון, והמון אזרחים שרצים מאופנה לאופנה – בקיצור, ארץ בכלל לא דומה לארצנו. מחזה מצחיק וגרוטסקי ולא נורא אופטימי.

    בגדי המלך מאת: נסים אלוני
    הבימה, 2004
     
  • img-book

    המיליארדרית קלייר זאכאנאסיאן חוזרת אחרי עשרות שנים לעיר הולדתה,  כדי לנקום על העלבון ועל שברון הלב , לקנות לעצמה צדק.  אנשי העיר המוזנחת, השקועה  "בזבל" מצפים שהאורחת תתמוך בהם ותשקם אותם לזכר ימים עברו. קלייר מוכנה לתרום בגדול, אבל התמורה שהיא דורשת, מזעזעת ומאיימת.

    התושבים דוחים בתחילה את ההצעה המפלצתית, אבל סחרחרת הרכישות על חשבון המיליארד המובטח, והסיכוי לחיי נוחות ורווחה, מעוותים ומשחיתים אפילו את הטובים שבהם. בחברה שהפכה להיות חומרנית עד אימה, אין לרעיונות מוסריים אפשרות להתקיים.

    קלייר מאמינה שהכל ניתן לקנות תמורת כסף, בתנאי – שיש לך הסכום הדרוש.

  • img-book

    בית ברנרדה אלבה הוא ביתה של אלמנה אמידה ועריצה בכפר אנדלוסי. לאחר מות בעלה היא נותרה עם חמש בנותיה, אמה המטורפת ושתי המשרתות שלה. בשל מנהגי אבל קדומים אוסרת ברנרדה על בנותיה לצאת מן הבית. היחידה שיש לה סכוי לצאת מן הבית הסגור ומסוגר, היא אנגוסטיאס, בתה הבכירה של ברנרדה מבעלה הראשון, שירושתה גדולה יותר מירושתן של ארבע אחיותיה, בנותיו של הבעל השני.
    פפה אל רומאנו, היפה בבחורי הכפר מחזר אחרי אנגוסטיאס בגלל כספה אך קושר בסתר קשרי אהבה עם אדלה, הצעירה בבנות.
    הבית רוחש מזימות וקנאה בין כל הנשים הכלואות והמתענות בשל רודנותה של ברנרדה, והדברים מגיעים לשיאם כאשר האחיות המקנאות מגלות את הקשר בין הנאהבים, מלשינות על כך, וברנרדה מנסה להרוג את פפה ברובה שלה. היא מחטיאה את המטרה, אך אדלה הצעירה מאמינה שאמה אכן הרגה את אהובה, ותולה את עצמה.